Brawurowa biografia człowieka, który został legendą. BYŁO ICH DWÓCH. Pierwszego znają wszyscy, największy gwiazdor filmowy epoki, obiekt westchnień tysięcy kobiet, kultowy Maciek Chełmicki w Popiele i diamencie. Ginie pod kołami pociągu, dzień po otrzymaniu propozycji zagrania w amerykańskiej telewizji. Drugiego znali nieliczni: chłopak z nerwicą natręctw i kompleksami na punkcie swojej sylwetki, z marną dykcją i kiepską pamięcią. "Lepiej było zginąć młodym, tak jak Dean, niż doczekać tuszy, oczu jeszcze mniejszych, niż były" - wyznaje krótko przed śmiercią. Jego zmagania z własnym mitem, których ofiarą padają żona i syn, trwają aż do tragicznego końca. Dorota Karaś z reporterską dociekliwością przygląda się obu obliczom Zbyszka Cybulskiego. Jako pierwsza opisuje dzieciństwo, o którym on sam nie mógł mówić w powojennej Polsce. Odsłania kulisy działalności legendarnego teatrzyku Bim-Bom i powstawania najsłynniejszych filmów tamtej epoki. Przede wszystkim jednak pyta o cenę sławy i o to, co naprawdę zabiło Zbyszka Cybulskiego.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Fenomenalna. Perfekcyjna w każdym calu. Nieprzewidywalna. Dzieki komu rozbłysnął jej talent? Dlaczego zamilkła. Długo oczekiwany portret tajemniczej artystki. Ewa Demarczyk z dnia na dzień stała się gwiazdą wielkiego formatu. W 1964 roku podbiła Paryż. Wróżono jej ogromną karierę. Miała najlepszych "tekściarzy" - Baczyńskiego, Tuwima, Dymnego. Dbała o każdy szczegół. Była wielkim odkryciem, wielkim spełnieniem i nagle zniknęła. Autorki odkrywają źródła jej wielkości , opowiadają też o tym, ile kosztowały artystkę pełne pasji koncerty i całkowite oddanie sztuce. Czarnego Anioła polskiej sceny wspominają w książce m.in. Zygmunt Konieczny, Andrzej Zarycki i przyjaciele z Piwnicy pod Baranami. Ewa Demarczyk od wielu lat nie udziela wywiadów. Teraz dostajemy jej niezwykły portret.
UWAGI:
Kalendarium s. 225-229. Dyskografia s. 231-232.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kanwą książki "Niemen. Czy go jeszcze pamiętasz?" są wypowiedzi, opowieści i zwierzenia Czesława Niemena, jego autokomentarze do piosenek, płyt, występów oraz ich recenzji, rejestrowane niemal od początku jego kariery przez Dariusza Michalskiego. "Haftem" na tym "podkładzie" - wypowiedzi mentorów, współpracowników i przyjaciół artysty: Franciszka Walickiego (to on przemienił Wydrzyckiego w Niemena), muzyków Niebiesko-Czarnych i Akwarel, menadżera Jerzego Bogdanowicza (bodaj najlepiej znał kulisy prób, koncertów i nagrań), reżyserów Adama Hanuszkiewicza, Janusza Rzeszewskiego, Andrzeja Wajdy, jazzmanów, których przeciągnął na stronę rocka (Zbigniewa Namysłowskiego, Michała Urbaniaka), Mieczysławy Buczkówny (która publicznie zaatakowała Niemena za śpewanie Norwida) i jeszcze kilkunastu innych osób. O życiu prywatnym bohatera opowiadają członkowie jego najbliższej rodziny. Skarbem samym w sobie są wypowiedzi radiosłuchaczy o Niemenie - w jego antenowej obecności. Ponadto trochę nieznanych faktów: Niemen śpiewający Majakowskiego, sopocka Grand Prix, recital telewizyjny skasowany natychmiast po emisji. Autor pisze o Niemenie jako o przyjacielu, przez pryzmat wzlotów i upadków Kogoś Niezwykłego.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Istnieje tylko jedna autentyczna i źródłowa biografia Diany, księżnej Walii: ta, w której powstawaniu ona sama sekretnie brała udział. To właśnie ta książka. O Dianie opublikowano setki książek, biografie oparte głównie na plotkach i żalach niechętnej służby albo zwierzeniach niemających pełnego oglądu sytuacji przyjaciół - prawdziwych lub tak zwanych - ilustrowane zdjęciami pstrykanymi przez paparazzich.Książka opiera się na zarejestrowanych na magnetofonie wywiadach, przekazanych w sekrecie przez księżną Walii Andrew Mortonowi w czasie głębokiego kryzysu w jej małżeństwie i życiu, ilustrowanych unikalnymi fotografiami, które sama dostarczyła.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 613621 od dnia:2024-04-16 Wypożyczona, do dnia: 2024-05-16
Jakimi drogami podążali do władzy? Kim byli w życiu prywatnym? Jak wzajemnie się traktowali? Jakimi metodami i środkami osiągnęli swoje cele? Co po sobie pozostawili? To pytania, na które czytelnik znajdzie odpowiedź w tej książce, której bohaterami są twórcy największych w dziejach systemów totalitarnych.
UWAGI:
Bibliogr. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Historia Nataschy Kampusch wstrząsnęła całym światem. Ta dziewczyna została uprowadzona jako dziesięcioletnie dziecko i przez osiem lat była więziona przez niejakiego Wolfganga Priklopila. Między Nataschą a jej porywaczem wytworzyła się specyficzna więź, która na nowo definiuje pojęcie syndromu sztokholmskiego. Priklopil stał się dla Nataschy ojcem, przyjacielem, a wreszcie najprawdopodobniej kochankiem. W dniu jej ucieczki popełnił samobójstwo.
UWAGI:
Informacja o podstawie przekładu od wydawcy. U dołu okł.: Szokująca historia Nataschy Kampusch. Na okł.: Historia dziewczyny przetrzymywanej przez 8 lat przez porywacza.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Edvard Munch był pod wieloma względami artystą-nowatorem, zwłaszcza w dziedzinie grafiki, której technikę znacznie rozwinął. To on po raz pierwszy zastosował na szeroką skalę grafikę barwną. Styl artysty to silny kontur, płynna secesyjna linia, zróżnicowany koloryt, ekspresja. Twórczość Muncha oddziałała bardzo silnie na malarstwo europejskie początku XX wieku, będąc jednym z głównych źródeł ekspresjonizmu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni